Pregatire Botez Ioana - Amelie

Nu îmi imaginam ca viata cu un bebeluș și creșterea sa, a Ioanei- Amelie îmi va da într-atât viata peste cap. Dar s-a întâmplat. Noaptea somnul era în reprize, intre doua hrăniri, la interval de 3 ore, dacă, poate încercam sa mai dorm sau uneori decideam sa petrec timpul cu treburi casnice pe care cu greu mai reușeam sa le fac în timpul zilei. Insa inițial bebe era agitata si noaptea si atunci nu mai puteam sa fac nimic, doar sa încerc sa o liniștesc. Cu greu ne-am acomodat noii vieți și am intrat într-un oarecare ritm, ne-a luat vre-o 2 luni, aproximativ. Si apoi ne-am dat seama ca bebe trebuie botezata si noi nu ne-am organizat în nici un fel.  Am decis pentru februarie, când împlinea 3 luni si asta pentru ca e bine ca bebelușii sa fie botezați cât mai repede după terminarea perioadei de lauzie de 41 de zile. Unele persoane ii botezeaza chiar atunci. Acum dupa eveniment ma gândesc ca poate mai puteam aștepta, a fost frig in biserica, noi ca noi aveam câteva straturi de haine dar bebe la pielea goala, cu masa de schimbat încălzita cu un radiator...

1. Nasii
2. Biserica
3. Restaurantul
4. Decoratiuni
5. Flori
6. Trusou
7. Traditii
8. Tort

1. NAȘII
Este obiceiul ca nașii de cununie sa fie și nașii de botez. Am respectat acest obicei si i-am rugat tot pe nașii noștri, Radu și Adriana sa o boteze pe Ioana-Amelie.

2. BISERICA
Ca organizare, găsirea bisericii nu a fost o problema pentru ca vroiam sa o botezam la aceeași biserica unde ne-am cununat, Biserica Sf. Maria de la Far, Constanța. Am vorbit cu Părintele Duhovnic Popescu Nicolae cu o lună înainte de eveniment, ne-am consultat în privința datei si am convenit pentru sâmbăta 15 februarie, data pe care o alesesem și împreuna cu nașii.

3. RESTAURANT
Găsirea localului pentru petrecerea de botez a fost mult mai simpla decât cea pentru nuntă, pentru că... februarie/ extrasezon la mare, totul relativ liber. Doar că față de nuntă unde am vrut ca evenimentul să aibă loc în stațiunea Mamaia, la un local aproape de malul mării, la botez am dorit să fie la un restaurant din Constanța. Asta pentru că avea să fie un eveniment mult mai micuț, cu mai puțini invitați. De asemenea doream un eveniment de zi, de doar câteva ore, unde să servim doar aperitiv, fel principal și tort. Am sunat la diferite localuri mai mari din Constanta și puține dintre ele erau de acord să găzduiască o petrecere de botez în timpul zilei pentru că ar fi interferat cu ceilalți clienți.
Ce localuri au fost receptive:
Irish Pub
Scapino
Hotel Ten (ultimul etaj)
Hotel Ibis
Am decis sa facem evenimentul la Hotel Ibis la restaurantul de la parter, un restaurant mic și cochet unde clienții iau micul dejun dar cu o priveliște asupra falezei si mării demna de menționat.


4. DECORAȚIUNI
Cei de la hotel ne-au recomandat firma de organizări evenimente Picasso Art. Erau ok, aveau preturi bune, portofoliul de pe facebook cu destule decorări reușite, dar pana la urma am zis ca încercam sa ne organizam singuri.

Știam ca vreau baloane pe mesele invitaților

 și aș fi vrut și o arcadă de baloane la intrare. 

Am cumpărat toate cele necesare de la Jumbo. Nu erau decât 6 mese, dar pentru că am pus mai multe sticluțe cu câte 3 baloane, până la urmă au fost peste 40 de baloane de umflat. A fost distracție cu umflatul lor, nu am cumpărat pompă specială electrică ci le-am umflat la ... plămâni și ocazional o pompă de mână. Apoi le-am pus în saci de 120 litri si le-am transportat la hotel. Începusem sa fac si arcada de baloane, văzusem pe internet niște poze cu aranjamente superbe de baloane, însa nu am avut timp sa o termin asa ca nu am mai luat-o la eveniment, îmi decorează monitorul acum :-) La firma de organizare evenimente arcada costa 250 lei, dacă o cumpărai de pe amazon.com costa pana in 100 de lei. Am crezut ca voi avea timp sa o încropesc eu cu baloane de la Jumbo cu un preț pana în 50 de lei, ei bine... nu am reușit... :-(  o data timpul și cred ca și transportul ar fi fost iar problematic.

Cam asa a arătat pana la urma decorul pentru mese:
o sticluța de plastic albastru sau roz în care erau 3 baloane albe sau roz pe bat si
cațe o acadea și o fetita din marshmellow (toate cumpărate de la Jumbo)
si la Restaurantul Hotelului Ibis

Pe mese au mai fost meniuri cu număr de masa și plicuri de dar, ambele cu designul făcut de mine si tipărite în Constanta la Expertissa.
 



5. FLORI
Pentru ca am ales pentru mese baloane nu am mai pus si flori. Am cumpărat doar doua buchetele pentru cristelnița de la biserica cu trandafiri roz pal si galbeni, frezie alba, lisiandru alb, santini verde si feriga. Am înfășurat niște tul în jurul cristelniței cu un colt lăsat în jos și am prins cele doua buchetele la mânere, am adăugat câteva crenguțe de iedera pe partea de tul curgător.
(inspirația google)

Rochița de înainte de botez cumpărata de mine
Rochița de după botez cumpărată de nașă, palton, păturica
Cutie cu trusou (prosop, săpun, crisma, sticluta pentru mir) de la nași
Lumânare cu iepurica de la nași



7. TRADIȚII
Cadou nașilor
Slujba la biserica
Ursitoare la restaurant, fetele de la Elite Dance

Scăldătoarea după întoarcerea de la restaurant acasă. Am pus în apa petale de trandafir, orez, un ou, o moneda de argint.

8. TORT
De la Sophie Patisserie. Am fost foarte mulțumiți de tortul de la nunta atât ca aspect cât si ca gust asa ca i-am ales tot pe ei, a fost același tip de tort de la nunta numai ca cu alte fructe mai precis, banane, piersici din compot si căpșuni și nu a mai fost învelit în pasta de zahar ci a fost decorat cu frișca. Forma am ales-o după îndelungi căutări pe internet, pinterest and co.

Trimiteți un comentariu