Jubileu Aeroportul Tuzla


Regional Air Services - Aeroport International Tuzla a invitat presa sambata pe 1 aprilie la aniversarea a 50 de ani de la prima misiune de zbor, realizata aici de pilotii AVIASAN. Am fost si eu invitata alaturi de alti bloggeri constanteni si cum sunt mare fana Aeromania (am fost aproape in fiecare an) nu puteam sa ratez intalnirea.

Pe monitoare au fost expuse fotografii si un film vechi si am asistat la o conferinta care a oficializat atribuirea numelui primului comandant AVIASAN – Alexandru Podgoreanu – aeroportului International Tuzla si a numelui Tudor Greceanu – scolii de zbor. A vorbit Adrian Vasilache – managing partner Regional Air Services, Daniel Citiriga -  lector universitar al Facultatii de Istorie si Stiinte Politice a Universitatii Ovidius, Constanta, dar si Constantin Podgoreanu – fiul comandantului AVIASAN.

Acum 50 de ani, într-o zi de joi, piloţii AVIASAN marcau în calendar o dată memorabilă pentru aviaţia sanitară din România: 27 martie 1967. Este data primei misiuni de zbor realizată pe Aerodromul Tuzla şi începutul unei activităţi uluitoare a piloţilor legendari care au zburat, doar în primul an, 1.600 de ore în misiuni de transport medical (bolnavi, material biologic, medici specialişti) şi în intervenţii agricole.


 Din februarie 1982 până în 1997, din AVIASAN a rămas activă doar Aviaţia Utilitară, care a pierdut încet teren odată cu declinul activitaţii agricole din perioada post-decembristă.

   La Regional Air Services – Aeroport Internaţional Tuzla sunt şi astăzi angajaţi din anii AVIASAN, oameni care au fost aici din prima zi, de la inaugurare şi care sunt o mărturie a istoriei şi evoluţiei acestui loc. Emoţia lor este molipsitoare, dovadă fiind răspunsul Dlui Sava Badea, 70 de ani, rugat de un jurnalist să relateze ceva “Despre istoria Aeroportului Tuzla? Păi… eu sunt parte din istoria aeroportului Tuzla!” El este doar unul dintre cei care işi amintesc oameni, întâmplări, situaţii şi care pot fi intervievaţi în cadrul evenimentului aniversar programat pentru sfârşitul lunii martie la aeroport.

 În iunie 1999, aerodromul aflat în ruină este cumpărat de REGIONAL AIR SERVICES care devine primul (şi multă vreme singurul) aeroport privat din România.

  Din 1999, Tuzla este “acasă” pentru Regional Air Services (RAS). Compania nu are şi nu a avut niciun punct de lucru în afara României şi a operat continuu pe Aeroportul Tuzla, pe care l-a extins şi modernizat fără ajutoare de stat, fără fonduri europene sau alte forme de sprijin guvernamental – investind continuu profitul, accesând credite bancare şi urmărind asiduu alinierea la standardele internaţionale.

Regional Air Services este acum liderul de piaţă în aviaţia generală din România, operatorul privat cu cea mai extinsă gamă de servicii şi, în multe cazuri, chiar singurul furnizor autorizat – având in portofoliu:
  • Misiuni de transport de pasageri şi mărfuri la destinaţii interne şi externe, inclusiv la şi de la platformele marine
  • Şcoală de zbor (avion / elicopter)
  • Şcoală de supravietuire pe mare
  • Transport aerian medicalizat (avioane / elicoptere)
  • Paraşutism (şcoală / agrement)
  • Zbor de agrement / airtaxi
  • Publicitate aeriană
  • Supraveghere aero de obiective terestre
  • Fotografiere şi filmare aeriană
  • Zboruri utilitare în agricultură

Aeroportul Tuzla este:
  • Deschis traficului internaţional de pasageri şi mărfuri din 2013 prin Ordinul nr 1.133 
  • Primul centru de instruire offshore, acreditat OPITO – prin Şcoala de Supravieţuire pe Mare
  • Singurul centru de instruire pentru însoţitori de zbor (training practic, simulatoare)
  • Gazda primului serviciu integrat (aero-naval) profesionist de căutare-salvare din România
  • Organizatorul celui mai faimos show aerian privat, AEROMANIA, (11 ANI în 2017)
  • Gazda uneia dintre primele şcoli private de zbor din România şi a primei şcoli de paraşutism
  • Prima şi singura companie aeriană care a organizat o cursă cu avionul (Bucureşti – litoral) în reţeaua Uber.
   Aeroportul are un management strict al riscului, sistemul integrat pentru situaţii de urgenţă garantând securitatea activităţilor. În plus, respectă standardele internaţionale ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, OHSAS 18001:200 şi deţine cerificate de Bureau Veritas încă din 2009, înaintea marilor aeroporturi din România.
   În 2016, Tuzla ocupă locul 2 naţional după Otopeni în privinţa numărului de mişcări de aeronave, cu 22.000 de aterizări şi decolări.



iubitul meu Catalin si bloggerii Maria Aguritza, Diana Slav si Emilian
iubitul meu Catalin si bloggerii Maria AguritzaDiana Slav si Emilian
eu

tot eu :)



Poza facuta de Cristina de la Tomistyle.ro

Ne-am bucurat de deschiderea HANGAR 67 Cafe – recent lansat in colaborare cu “Camara cu Merinde”, o cafenea foarte faina cu un design plin cu elemente aeronautice de efect si cu piesa de rezistenta o terasa cu vedere spre aeroport unde puteti admira decolarile si aterizarile avioanelor si elicopterelor #priceless. Cafeneaua este deschisa publicului in fiecare zi orele 8:00-18:00, pentru mai multe informatii vedeti pagina lor de facebook.

in mijloc Cristina (am mai pozat-o)


Vali Coman de la constanteanul.com




vedere de pe terasa













 Prezentarile au fost urmate de cateva zboruri demonstrative sustinute de Iacarii Acrobati.








Diana Slav mandrindu-se cu noul tatuaj
sunt simbolurile chimice pentru cafea/ciocolata si vin... fain!
o mica papusica brosa/martisor din lemn
Ionut Coman, jurnalist Gazeta Sporturilor,
 fratele lui Vali de la constanteanul.com
mandrindu-se si el cu tatuajele sale mai vechi sau mai noi


fratii Coman
fratii Coman
Catalin si eu
Multumim pentru invitatie! Vom incerca sa mai ajungem la Hangar Cafe si abia asteptam Aeromania!

Trimiteți un comentariu